Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu

czwartek, 21 marca 2013

Piękna nieznajoma

Rośnie w moim ogrodzie pewna piękna, nieznajoma roślina.
Już w maju pojawiają się spore kępy zielonych, podłużnych liści a w pierwszej połowie czerwca zakwitają dość duże fioletowe kwiatostany. Z daleka wyglądają jak niezwykłe peruki.
Nie pamiętam skąd się wzięła, po prostu jest tu od początku. Kwitnie niezawodnie co roku.
Nie udało mi się jej dotąd zidentyfikować. Jeżeli ktoś zna tą piękną panią, będę wdzięczna za garstkę informacji. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

19 komentarzy:

  1. Ewo, nieznajoma jest bardzo piękna.
    Jej kolor i oryginale kwiaty zachwycają.
    Przypuszczam, że dziewczyny rozszyfrują nieznajomą.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję Lusiu, że ktoś zna tą roślinę i podpowie. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  2. Witaj Ewo:)
    Według mnie jest to szafirek (Muskari) Plumosum:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak!!!! Sprawdziłam i wszystko się zgadza. Bustani - jesteś wielka. Moja pierwsza myśl była żeby szukać wśród szafirków - ale wtedy nie trafiłam jakoś na ślad. Bardzo się cieszę i dziękuję.

      Usuń
  3. Jest śliczny, ale też go nie znam :(. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Bustani już wiem - to szafirek Plumosum. Dziękuję Gigo za odwiedziny i pozdrawiam.

      Usuń
  4. Ja stawiałam na czosnek:) a to szafirek.
    Piekny. Ciekawe czy jest gdzieś do kupienia. Muszę poszperać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno można go kupić. Jak się zna nazwę to łatwo poszukać. Wcześniej mi się nie udało. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Kochana jest to szafirem miękkolistny,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Mariolko, masz rację. Znowu nauczyłam się czegoś nowego. Dobrze mieć przyjaciół. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Tak... szafirek...
    Kolor i kwiat ma piękny, ale mnie denerwuje to, że kładzie się na ziemi ze względu na jego "wiechę", a najbardziej po deszczu... ale warto go mieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te wiechy są dość ciężkie. U mnie rośnie w korze więc przynajmniej nie jest ubabrany w ziemi. Kwitnie niezbyt długo, potem przycinam. Ale kolor rzeczywiście jest niezwykły.

      Usuń
  7. Ja sądzę że nie jest to szafirek. One kwitną w kłoskach mniej lub więcej zwartych.To jest ZERWA phyteuma orbiculare lub Scheuchzera. Za mało informacji o całej kępie, ale wydaje mi się że to jest to.Zasypuje mnie całkiem, to przez Józia . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem. Porównywałam w różnych źródłach i wydaje mi się, że to jednak szafirek miękkolistny. Zerwa ma dłuższe łodygi kwiatowe i mniej strzępiate kwiatostany. No i ten kolor. Jest tyle róznych odmian danego gatunku, że można sie pogubić. Stasiu, zrób coś z tym Józiem bo się nie doczekamy na wiosnę. Buziaki.

      Usuń
  8. NIestety piękną nie znajomą nie potrafię Ci zidentyfikować, jedno co jest pewne jest na prawdę piękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać z komentarzy zdania są podzielone. Co nie zmienia faktu, że roślina jest urocza. Dziękuję ślicznie za odwiedziny.

      Usuń
    2. Zdania podzielone, ale na 100 % to szafirek... :)

      Usuń
    3. Taką stanowczość lubię Gabrysiu. Zrobiłam już etykietę z szafirkami. Muszę wyszukać więcej nieznajomych roślin, na pewno mi pomożecie rozpoznać. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    4. Z przyjemnością Ci pomogę... :)

      Usuń