Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu

środa, 13 stycznia 2021

Posypało:)

 Witam serdecznie w nowym, 2021 roku!

Biała zima dotarła do nas dopiero dziś w nocy. Jeszcze wczoraj ogród wyglądał raczej jesiennie i smutno. Dziś to bajecznie biała, śnieżna kraina. Nigdy nie lubiłam zimy bo .... najzwyczajniej nie lubię zimna. Do tego codzienne odśnieżanie i drapanie samochodu i śliskie drogi - dojazd do pracy zajmował mi dwa razy więcej czasu. Teraz jestem już na emeryturze więc zmieniłam nieco podejście do zimy, skupiam się raczej na jej walorach estetycznych:) Wychodzę kiedy chcę i gdzie chcę a jak nie chcę to podziwiam sobie widoki z okna. Dziś miałam wielką ochotę wyjść i pospacerować po białym puchu ale walczę z zapaleniem gardła i do końca tygodnia jestem uziemiona w domu. Szkoda bo dawno już tak pięknie nie było. Chciałam Wam pokazać jak wygląda ogród pod białą pierzynką więc zrobiłam kilka zdjęć z okna. 

Tak wyglądał ogród dziś rano. Cały dzień sypało więc teraz śniegu jest o wiele więcej. Grubość warstwy nocnych opadów fajnie widać na parapetach.
I kilka zbliżeń na miejsca widoczne z okna.
Bukszpany uroczo wyglądają w białych czapeczkach.
A tu skarpa wokół wjazdu - jałowce mocno przygniotło do ziemi.
Próbowałam zrobić zdjęcie sadu ale widok zasłania wielki perukowiec.
I altanka z pięknie ośnieżoną hortensją pnącą.
Rozplenice japońskie przy altance też mocno zdeformowane od ciężkiego śniegu.
Za to wielka kępa Zebriny wciąż dzielnie się trzyma w pionie.
A poniżej różana rabatka.
Cieszę się, że spadł śnieg. Podobno idą mrozy więc roślinki otulone białą pierzynką będą bezpieczniejsze. No i widoki to prawdziwa uczta dla oczu, nawet z okna:)))
Cieplutko pozdrawiam!










32 komentarze:

  1. Zimę zdecydowanie wolę podziwiać na zdjęciach. Bardzo udane kadry Ewuniu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie lubię zimna ale taka zima może się podobać.
      Dziękuję Madziu za miły komentarz i równie serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. I doczekałaś się śniegu, Ewo! Twój ogród pod puchową pierzynką wygląda prześlicznie! Lecz gardło, żebyś mogła pospacerować po bajkowych alejkach swojego ogrodu!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doczekałam się Izabelko i jak na złość mogę sobie tylko przez okno popatrzeć:))) Czuję się już lepiej i marzę o zimowym spacerku.
      Dziękuję za troskę i przesyłam uściski!

      Usuń
  3. To taka miła dla oka odmiana - ta biel wokoło. Ja również nie przepadam za zimą, ale w tym roku ze względu na wnuki bardzo się cieszę, ze nareszcie jest.
    Ewo, twój ogród pod zieloną kołderką wygląda zjawiskowo.
    Łączę moc pozdrowień noworocznych.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza wnusia też jest zachwycona śniegiem:) To miła odmiana od długotrwałej szarugi. Dziękuję Ci za odwiedziny i również przesyłam noworoczne pozdrowienia!

      Usuń
  4. To chyba jedyny walor zimy. Pięknie i czyściutko wszystko wygląda. Ogród otulony białą pierzynka zachwyca i cieszy oczy. Osobiście nie lubię zimy z takich samych jak Twoje powodów, jednak widok takiej białej zimy jest przecudowny. Pozdrawiam Ewuniu cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, świat wygląda bajecznie:) Serdeczności Haniu!

      Usuń
  5. Z perspektywy okna widać jak Twój ogród Ewuniu jest z rozmysłem zaprojektowany, wspaniale uporządkowany a biel dodaje mu bajkowej oprawy. Większość z nas chyba stęskniła się za zimą w jej najpiękniejszym wydaniu. To taka cudowna odmiana od dotychczasowej deszczowej, ponurej aury.
    Przesyłam najcieplejsze pozdrowienia i życzenia szybkiego powrotu do zdrowia!
    Uściski :-)) Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście taka zima powoli staje się atrakcją:)
      Dziękuję Anitko za serdeczny komentarz i pozdrawiam równie ciepło.

      Usuń
  6. Oj posypało. Ale jak cudowną bajkę widzisz przez okno. Twój ogród przysypany białym puchem wygląda cudownie. Aż się chce patrzeć na niego przez okno, nie tylko zimą, ale o każdej porze roku.
    Ciepło pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje ulubione miejsce Anusiu, z góry widać o wiele więcej niż w samym ogrodzie:) Ściskam Cię bardzo mocno!

      Usuń
  7. Pięknie się zrobiło, jak w bajce, w mieście trochę mniej tej bajki, bo sporo utrudnień no ale jak zima to i śnieg...serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mieście zima zawsze wygląda inaczej:) Pozdrawiam Cię Basiu bardzo ciepło.

      Usuń
  8. El jardín se ve bonito con la nieve. Un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Tereniu i serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  9. Pieeknie jest. Ewuś u nas sypie i sypie. Coraz więcej. Jak w bajce. W końcu przyszła prawdziwa zima, jeszcze porządny mroz i super będzie. Najważniejsze że roślinki są zabezpieczone pod białą pierzynką. Zdrówka dla Ciebie. Trzymaj się cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko, powoli wracam do zdrowia:)
      Przesyłam uściski.

      Usuń
  10. Me gusta la nieve y las fotografías de paisajes nevados, pero momo le temo al frío, nunca he viajado en invierno a un lugar que nieva.

    Preciosas fotografías.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie lubię zimna ale zima ma też swoje dobre strony:) No i po zimie przychodzi piękna, ciepła wiosna.
      Dziękuję za odwiedziny i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  11. Gracias por tu comentario. Cuenta con una seguidora más.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Antonio, witam wśród obserwatorów. Ja również obserwuję:)

      Usuń
  12. Ewuniu!
    Twój gród przepięknie wygląda o każdej porze roku. Jednak zimą jest bajkowy bo jest w posiadaniu Królowej Śniegu. Chociaż nie przepadam za zimą to bardzo przyjemnie ogląda się Twoje piękne zdjęcia i świat przykryty śnieżną
    pierzynką.
    Życzę Ci dużo zdrowia i cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lusiu, jest mi bardzo miło. Przesyłam serdeczności:)

      Usuń
  13. Przepięknie zima ozdobiła ogród swoim białym puchem :D
    Super zdjęcia! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Doris i również cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Ewuniu u Was kiedy się nie patrzy na ogród to zachwyca. Czy to latem, czy wiosną, czy jesienią, czy jak teraz zimą w bieli otulony ogród i zjawiskowa magia w nim. Bukszpany w czapeczkach wywołują usmiech na buzi, a ten drugi ma piękne oczka i uśmiech haha tak mu śnieg się ułożył. Dobrze że posypało, roślinki nie ucierpią tak mrozu. U nas wczoraj porządny spadł śnieg, drogi zawiane a w nocy mieliśmy -16stopni, teraz widzę że znów zaczyna prószyć. Już dawno takiej zimy nie było, ale dobrze niech ogród tez odpocznie i pośpi. Pozdrawiam gorąco:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas pada już trzeci dzień i kompletnie nas zasypało. Jak dobrze, że do pracy jechać nie muszę:) Pługi rzadko tu docierają a zaspy rosną.
      Mróz też spory więc cieszę się, że roślinki otulone. Jest pięknie ale ja już marzę o wiośnie. Buziaki Agniesiu!

      Usuń
  15. Piękny widok. Teraz trzeba dobra łopata do odśnieżania :) Wczoraj sobie kupiłem https://zielonomi24.pl/lopata-do-sniegu-sn-m55-wolf-garten

    OdpowiedzUsuń
  16. W Twoim ogrodzie o każdej porze roku pięknie Ewuniu. Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniczko, to bardzo miłe:) Uściski!

      Usuń