Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu

wtorek, 25 października 2022

Jesienna melancholia

 

Witam serdecznie!

Zastanawiałam się, co też nowego mogę jeszcze pokazać? Niestety niewiele. Nie mam już w ogrodzie żadnych jesiennych kwiatów z wyjątkiem róż, które dzielnie trwają na rabatach i hortensji w późno jesiennych kolorach. Jest jeszcze sporo czerwieni ale powoli liście spadają a czerwienie bledną. Mogę Was tylko zaprosić na krótki spacer. Dziś bez komentarzy:) Serdecznie zapraszam:










































Dziękuję za każde miłe odwiedziny i gorąco Was pozdrawiam:)


38 komentarzy:

  1. No i pięknie! Chętnie pospacerowałam i pooglądałam, bo jesień cudownymi barwami dekoruje ogród i ten spacer jest nawet przyjemniejszy, niż w letni skwar, kiedy ciężko wytrzymać od upału... Ewo, mam pytanie z gatunku takich, o jakich mówią, że nie ma głupich pytań :) Jak sobie radzisz ze spadłymi liśćmi na kamieniach? A na korze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, po prostu zbieram:) Najlepiej robić to gdy liście są suche. Teraz to syzyfowa praca więc czekam aż spadnie reszta. Dziękuję Iwonko za serdeczny komentarz i przesyłam uściski.

      Usuń
    2. Ja też tak robię, po prostu zbieram 🙂 Myślałam, że może masz jakiś lepszy patent 😀 Całuski, Ewo...

      Usuń
    3. Podobno sprawdza się odkurzacz do liści ale nie mamy takiego. Raz do roku można się poświęcić :))) Buziaki!

      Usuń
  2. Czerwień wygląda tak energetycznie. Za to żółcie i złocistości oraz brązy uspokajają i pięknie wyglądają uzupełnione różnymi odcieniami zieleni. Odbyłam przyjemny jesienny spacer :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Lusi:) Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  3. Ewo, ta jesienna melancholia w Twoim pięknym, zadbanym ogrodzie jest niesamowicie intrygująca! Wyczuwa się już spokój, wyciszenie, ale kolory wciąż kuszące i urocza truskawka, która z zimna zaczerwieniła swe listki, ale owocuje, jakby nie chciała zasnąć przed zimą :-))
    Uwielbiam gościć w Twym zaczarowanym ogrodzie, niezależnie od pory roku!
    Z najcieplejszym pozdrowieniem - Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest spokojnie i melancholijnie:) Truskawki wciąż podjadamy. Zimują w szklarni, w ubiegłym roku owocowały jeszcze w grudniu.
      Dziękuję Anitko za miłe odwiedziny i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  4. Jak zwykle z przyjemnością pospacerowałam po Twoim jakże pięknym i zadbanym ogrodzie. Taki tam spokój. Jest jeszcze kolorowo i pięknie. W Twoim ogrodzie każda pora roku jest piękna. Pozdrawiam serdecznie 🌿🍁🍂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Janeczko, miło mi to słyszeć:) Pozdrawiam Cię bardzo ciepło.

      Usuń
  5. A mí me sigue gustando, lo sigo viendo precioso. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ewo, z Twojego ogrodu emanuje spokój, jest w nim ład i porządek. Porównując z moim bałaganiarskim dostrzegłam, gdzie zrobiłam błąd, między roślinami posadziłam rózne płożące i przez to ciężko mi teraz utrzymać porządek. Chyba zrobię to co Ty, powyciągam kłopotliwe maleństwa i znowu zasypię korą.
    Wszystkiego dobrego życzę.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też tak miałam, w każde wolne miejsce wtykałam jakąś roślinkę:) Teraz moim zdaniem jest lepiej, przejrzyściej i dużo łatwiej utrzymać porządek. Dziękuję Cecylko za serdeczny komentarz. Gorąco pozdrawiam!

      Usuń
  7. Ewuniu!
    Piękno i elegancja gości w Twoim wspaniałym ogrodzie. Kolejny raz podziwiam zjawiskowe jesienne kadry i energetyczną czerwień.
    Przesyłam moc uścisków i serdecznych pozdrowień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lusiu:) Tak długiej, ciepłej jesieni już dawno nie było więc dopieszczam sobie ogród i cieszę się każdą chwilą. Przesyłam uściski!

      Usuń
  8. Z przyjemnością pospacerowałam wirtualnie po Twoim pięknym i zadbanym ogrodzie, Ewo.
    Przepiękne kolory jesienne przysiadły w każdym zakątku.
    Pozdrawiam weekendowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Izabelko:) Cieplutko Cię pozdrawiam.

      Usuń
  9. Jesienny ogród też ma swój urok. Teraz bardziej doceniamy drzewa liściaste, bo ich liście też się przepięknie i różnorodnie przebarwiają. U mnie jeszcze mnóstwo kwitnących: róże, kosmosy/onętki, astry, chryzantemy, floksy, ciemierniki, nikandra, a nawet pojedyncze jeżówki. Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niestety kwiatów już niewiele, kolory liści rekompensują mi ich brak. Dziękuję Aniu za miłe odwiedziny i przesyłam serdeczności:)

      Usuń
  10. Nawet w taką porę pięknie u Ciebie Kochana. Dziękuję za ten cudowny spacer. Pewnie taki prawdziwy po Twoim ogrodzie wyleczyłby wszystkie jesienne smutki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie:) Uściski Roksanko!

      Usuń
  11. Dziękuję Ewuniu za wspaniały wirtualny spacer. Wyobrażam sobie jak cudownie musi być gdy wstajesz rano i spoglądasz z góry na takie widoki, a później spacerujesz po alejkach. Jednocześnie zdaję sobie sprawę ile ciężkiej pracy potrzeba, by utrzymać ogród w takim stanie, by co pewien czas coś zmieniać. Chylę czoła i ślę wirtualne uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu za serdeczny komentarz. Ja też przesyłam uściski:)

      Usuń
  12. Ogród widać że dopieszczony w każdym calu. Urzekła mnie trzmielina!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bajkowy widok. Ewuś czasami słowa są zbędne, zdjęcia mówią wszystko. Uwielbiam spacerować po Twoim ogrodzie. Pięknie jest. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Agatko:) Ja również gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  14. Zima w ogrodzie również potrafi być piękna. Ja wciąż czekam na pierwszy śnieg na mojej działce. Biały puch ochroni rośliny przed mrozami.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zimą ogrody wyglądają po prostu cudownie. Mógłbym podziwiać takie ogrody godzinami.
    ____
    prezent dla hodowcy gołębi pocztowych

    OdpowiedzUsuń
  16. Ogrodowa ściana wspinaczkowa to hit naszego podwórka! Dzieci nie tylko się bawią, ale również doskonalą swoje umiejętności motoryczne i rozwijają kreatywność podczas zdobywania szczytów. Wreszcie coś, co trzyma je z dala od ekranów!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jesień w moim ogrodzie to pełnia barw i magii natury. Spadające liście, ciepłe kolory i zapach świeżego powietrza – nie ma nic piękniejszego. 🍂🍁

    OdpowiedzUsuń