Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu

wtorek, 26 września 2017

W jesiennych barwach

Witam Was kochani, już niestety jesiennie.
Wczoraj w końcu przestało padać. Zrobiło się cieplej i o wiele przyjemniej. Mam nadzieję, że to początek naszej pięknej, polskiej jesieni. Rośliny wystroiły się w cudne kolory i w promieniach słońca prezentują swoje jesienne wdzięki. W ogrodzie jest coraz więcej czerwieni ale nie tylko - na rabatkach powyskakiwały z ziemi fioletowe zimowity.
Nadmiar deszczu nie bardzo im służy, większość delikatnych kielichów leży na ziemi ale i tak wyglądają ślicznie.
Rozkwitły też kępy rozchodników okazałych.
Ciekawie wybarwia się aktinidia, jedne gałązki robią się żółte a inne czerwone.
Berberys poczerwieniał jeszcze bardziej i wystroił się w swoje czerwone korale.
Wspaniale wybarwiają się też parasolki miskantów.
Z jednej strony nieco poturbowane przez deszcz wyglądają jakby kłaniały się nisko w kierunku słoneczka.
Głowocisy cieszą oczy swoją piękną zielenią. To zadziwiające rośliny, są takie zieleniutkie przez okrągły rok.
Zebrina chwali się żółtymi paseczkami na swoich długich źdźbłach.
Wilczomlecze obsypane są zielonymi kulkami, które lada moment będą pękać i rozsiewać nasionka po całym ogrodzie.
Biała Anabelka dość dobrze sobie poradziła z deszczem.
Z pigwowców zaczęły spadać owoce, już czas na zbiory.
Funkie pod sosną himalajską wciąż zielone.
Czerwienieją sumaki.
Ogromny perukowiec wygląda bardzo dostojnie.
Nawet winobluszcze z którymi ostatnio mocno walczę prezentują się teraz bardzo efektownie.
Jednak niekwestionowany numer jeden to ....... widzicie tą czerwoną plamkę w głębi zdjęcia?
Podejdźmy bliżej...
I jeszcze bliżej...
Tak, to trzmielina oskrzydlona w najpiękniejszym momencie - bardziej czerwona już chyba nie będzie. Jest tak piękna, że oczu od niej oderwać nie mogę. Czyż natura nie jest najwspanialszym artystą?
Dziękuję Wam kochani za odwiedziny i za każde pozostawione słówko.
Życzę Wam dużo słońca na nadchodzące dni i jesiennie pozdrawiam.



47 komentarzy:

  1. Rajski ogród, nie można oczu oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewuniu ach wspaniałe zdjęcia, piękny ogród. Na trzmieline poluje wygląda zjawiskowo. Niestety pogoda nie sprzyjala i na giełdę kwiatowa nie pojechałam a pospisywalam sobie od Ciebie parę pięknych roślinek. Może na pobliskich targowiskach zakupie wiosna bo przez te deszcze jakoś mało sprzedających. Pozdrawiam serdecznie i dużo słonka zycze:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda się poprawia Agniesiu, jest nadzieja na ładniejsze dni.
      Będę trzymać kciuki za powodzenie Twoich poszukiwań.
      Ja swoją trzmielinę kupiłam przez internet - szybko, sprawnie i bez biegania po targowiskach. Sadzonka ładnie się przyjęła i rośnie jak na drożdżach.
      Przesyłam uściski.

      Usuń
  3. Uwielbiam rośliny i te w doniczkach i w ogrodzie, a już szczególnie w takim pięknym jak Twój. Wspaniale wygląda o każdej porze roku. Zachwycona jestem tą trzmieliną. Prawdziwa miss. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to moja królowa jesieni. Nie było jeszcze nocnych przymrozków więc jest w pełnej krasie - oby jak najdłużej.
      Pozdrawiam Cię Eluniu serdecznie i ciepło.

      Usuń
  4. Ależ piękne kolory. Trzmielina wygląda zjawiskowo. Podobną piękność spotkałem podczas niedzielnego spaceru po okolicy :-) Ale Twoja jest ładniejsza :-) Cudownie wygląda sosna himalajska. Uwielbiam jej igły. Aktinidia wygląda przecudnie, część zielona, część żółta, a rezta czerwona :-) Super. Serdeczności Ewuniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czaruje nam ta jesień przepięknie i pewnie tak będzie do pierwszych przymrozków. Oby jak najdłużej!
      Serdeczności Andrzejku :)

      Usuń
  5. Cudownie u Ciebie Ewuniu! Rzeczywiście trzmielina zachwyca! Moja ma dopiero jeden troszeczkę czerwieniejący się listek.
    trawy teraz mają swoje pięć minut.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciekawe Aniu, może masz jakąś inną odmianę? Moja czerwienieje już od miesiąca. Trawy rzeczywiście teraz wyglądają spektakularnie.
      Przesyłam buziaczki!

      Usuń
  6. Cudowne kwiatostany traw. Taki lekki róż, na ich widok od razu pomyślałam o wianku:)))No i trzmielina swoim kolorem przyciąga wzrok, cudności.
    Chociaż nie lubię jesieni, to muszę przyznać, że w tych barwach jest piękna. Oby jak najdłużej nie było deszczu, to nacieszymy się tymi kolorami.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te różowe parasolki miskantów nie bardzo nadają się na wianki. Ścięte szybko tracą kolor i bardzo się kudłacą. Czasem robię z nich bukiety ale niestety nie są trwałe.
      Mam nadzieję Anusiu, że jesień jeszcze troszkę nas porozpieszcza :)
      Ściskam Cię serdecznie!

      Usuń
  7. Beautiful garden, beautiful photos, Ewa!!! I especially love the last photo of the red leaves! Kisses, my friend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mia i również cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  8. Jesień potrafi stworzyć cuda w naszych ogrodach, aby pogoda była jak najdłużej. Bardzo podoba mi się trzmielina, jest taka energetyzująca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ninuś za odwiedziny i miły komentarz. Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  9. U mnie też przestało padać, od razu ładniejsza ta jesień...
    Pięknie w Twoim ogrodzie ale gra kolorów dopiero przed nami...serdecznie pozdrawiam Ewo, miłego, słonecznego dnia życzę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem pewna Basiu, zapowiadają nocne przymrozki a to będzie początek końca. Póki co cieszmy się słońcem.
      Przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

      Usuń
  10. Trzmielina jest piękna w swojej czerwieni. Jednak winobluszcz w niczym jej nie ustępuje.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej porze roku winobluszcz rzeczywiście jest śliczny i trudno się gniewać na tego agresora. Pozdrawiam Cię Haniu bardzo ciepło.

      Usuń
  11. Paleta barw w ogrodzie ogranicza się coraz zdecydowaniej do koloru wina i żółci.To piękne kolory jesieni.
    Twój ogród równie piekny jest i jesienią.Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mariolko. Ta czerwień potrafi być niewiarygodnie intensywna, aż trudno uwierzyć że jest naturalna.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  12. Ewuniu jest zachwycajaco i masz racje twierdzac, iz natura jest najwspanialszym malarzem. Potrafi delikatnie tonowac barwy, a czasem wrzuci ostry akcent. Cudnie u Ciebie i miło zapewne spacerowac oddajac sie wszechogarniajacemu uczuciu nostalgii. Zycze Ci kochana slonca, bys mogla nacieszyc oczy i na dlugo zapamietac te obrazy. Unas sloneczko i dosc ciepło, a ogrod jeszcze poźnoletni. Ciesze sie wiec przeogromnie. Buziaki i pozdrowienia serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brakuje niestety kwiatów. Zrezygnowałam z jednorocznych a susza skutecznie rozprawiła się z bylinami. Chcąc, nie chcąc mam już tylko jesienne widoki.
      Przesyłam serdeczne uściski.

      Usuń
  13. Wszystkie Twoje rośliny są piękne. Moja trzmielina jeszcze się nie przebarwiła- zimno jej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas dni są bardzo ciepłe ale noce skutecznie przypominają jaką mamy porę roku. Cieszę się, że trzmielina zdążyła się wybarwić bo po pierwszych przymrozkach listki zaczną opadać.
      Buziaczki!

      Usuń
  14. Po raz kolejny napiszę to samo - masz przepiękny ogród! Bardzo zadbany, z mnóstwem interesujących roślin, cudowny o każdej porze roku! Fajnie, że opisujesz zdjęcia nazwami gatunków, dzięki temu już kilka razy zidentyfikowałam rośliny, które mi się podobają, a nie wiedziałam jak się nazywają. Ta trzmielina mnie zaskoczyła - nie wiedziałam, że jest taka czerwona piękna odmiana.
    Pozdrawiam serdecznie! Małgosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta trzmielina to jedna z piękniejszych roślin w moim ogrodzie. Ma też inną zaletę - jest bezobsługowa! Pięknie i regularnie się rozrasta, nie wymaga żadnego cięcia i nie przemarza. No i o każdej porze roku wygląda zjawiskowo.
      Dziękuję Małgosiu za miły komentarz i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  15. Jesień czyni prawdziwe cuda w Twoim ogrodzie, Ewciu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszędzie Małgosiu, to pora jesiennych cudów.
      Serdeczności!

      Usuń
  16. Ogród jesienny wygląda uroczo, u mnie był brak owoców, nawet pigwy nie było, za to jarzynki jak najbardziej:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też pustki w sadzie, nie ma się czym pochwalić. Dopisały tylko jagody i pigwowce. No i niezawodne poziomki. To był trudny sezon.
      Pozdrawiam Cię Beatko bardzo ciepło.

      Usuń
  17. Przepiękny ogród:)
    my myślimy o ścieżkach, bo przy naszej suni trawa wygląda tragicznie:)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobry pomysł Reniu, ogród przecież musi służyć wszystkim domownikom. Dziękuję Ci za odwiedziny i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  18. Wyobrażam sobie jak cudownie wygląda Twój ogród w jesiennych barwach.
    Twoja trzmielina wygląda zjawiskowo. Wspaniała relacja i przepiękne zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lusiu. Teraz trzmielina już golutka :) Czerwone listki spadły i zostały tylko pomarańczowe kuleczki ale wciąż wygląda ciekawie. Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  19. zimowity u mnie też leżą, zresztą chyba taka pozycja jest u nich u mnie najbardziej popularna, natomiast liście funki mam dziurawe, po sąsiedzku operowały szare gąchy - to chyba ich sprawka
    a pigwowce zasypujesz cukrem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Funkie już wycięłam bo nie wyglądały ciekawie. Pigwowce zasypuję cukrem i zlewam sok, jest przepyszny. Jeszcze lepsza jest pigwówka :)
      Buziaczki!

      Usuń
  20. Jesień jest taka malownicza, zwłaszcza jak słonko przygrzeje. Ewo cudny masz ogród. Widać w nim serce i zainwestwane prace. Więcej tylko tej Złotej Polskiej jesieni by nam Wszystkim się przydało. Może w tym tygodniu... Pozdrawiam cieplutko!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Weroniko :) Podobno przyszły tydzień przyniesie ocieplenie i sporo słoneczka. Szkoda tylko, że dni są już takie krótkie.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  21. Jesień w Twoim ogrodzie wygląda cudownie !! Właśnie zapowiada się słoneczny tydzień, będzie czas nie tylko na ogrodowe porządki ale też i kontemplowanie piękna przyrody w jesiennej odsłonie !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Eluś! Cieszę się z pięknej pogody choć po pracy mam niewiele czasu na przebywanie w ogrodzie, słoneczko już szybko zachodzi.
      Przesyłam serdeczne uściski.

      Usuń
  22. Dlatego właśnie uwielbiam przechadzać się po obrzeżach miasta jesienią. Wszystko tak pięknie wygląda, że aż chce się żyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, taka jesień potrafi zachwycić.
      Dziękuję Ci Tomku za odwiedziny i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  23. czarodziejski ogród w każdym kąciku jest coś wyjątkowego pięknego

    OdpowiedzUsuń