Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu

sobota, 24 października 2020

Ogrodowe rozmyślania

 Witam serdecznie!

Jesień sprzyja rozmyślaniom. Częściej dopada nas melancholia i refleksje na temat przemijania. Za nami wiele trudnych miesięcy w pandemii, przed nami .... pewnie jeszcze więcej. Na swoje smutki dotąd miałam ogród, praca wśród roślin daje ukojenie. A co dalej? Podczas deszczowych dni zdałam sobie sprawę, że wkrótce zostanę pozbawiona i tej odrobiny normalności. Izolacja będzie jeszcze trudniejsza.

Październik sprawił nam piękną niespodziankę. Po wielu deszczowych dniach wyszło w końcu słoneczko i zrobiło się ciepło. Wspaniale było wyjść w końcu z domu i choć na chwilę nacieszyć oczy jesienią w ogrodzie. Mam wrażenie, że wszystko wygląda jakoś inaczej:) Słońce wisi nisko na niebie co sprawia, że rośliny ścielą długie cienie. Ogrodowe zakątki dzielą się na rozświetlone promieniami i zupełnie ciemne. Pomiędzy gałązkami poruszanymi wiatrem migotają światełka słonecznych promieni. Szumią trawy. Jest po prostu magicznie. Próbowałam uwiecznić te chwile na zdjęciach żeby zachować je na dłużej. Dziś bez zbędnych słów, po prostu pospacerujmy:)

Przed nami piękna niedziela i jeśli wierzyć prognozom ciepły tydzień. Cieszmy się kochani każdym kolejnym dniem bo pewnie niewiele ich już zostało.
Pozdrawiam Was bardzo ciepło:)

48 komentarzy:

  1. Pięknie jest w Twoim ogrodzie, pogoda faktycznie jest wspaniała i łatwo się rozmarzyc:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lucynko. Nie było jeszcze nocnych przymrozków więc rośliny wciąż ładnie wyglądają. Miłej niedzieli:)

      Usuń
  2. Ewuniu dzięki pracy w ogrodzie której nigdy nie brakuje można zapomnieć o tym gorszym świecie. Niestety późna jesień i zima jest już gorszym momentem ale myślę że znajdziesz coś kreatywnego w pracowni i też myśli zajmiesz czymś miłym. Pięknie wygląda jesienny ogród, trawy jakie wspaniałe a trzmielina piekny dywan usypała. Różanecznik jak zdrowo wygląda, jeśli zima lub wiosenne przymrozki go nie uszkodzą to bedzie pięknie kwitł. Wspaniały spacerek sobie urządziłaś i nam zaprezentowałaś.
    Ja u siebie już jakiś czas nie byłam i nie wiem co się dzieje. Musze jutro pomimo że niedziela zabrać całą brygadę i po warzywa jechać, bo nikt nie mieszka to i złodzieje na pory i selery nam przychodzą. A po tym tyg nauki młodego w domu muszę nabrać siły na kolejny gdzie już dwójka będzie siedziała. Ciężko nam się żyje w tym roku a obawiam się że będzie jeszcze gorzej bo ludzie zaczynają się odsuwac od siebie i jeden drugiemu wrogiem. Ach co za czasy...byle do lepszych dni Ewuniu. Uważajcie na siebie i nie dajcie się wirusom wszelakim. Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo słonka:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Agniesiu, w pracowni zawsze znajduję sobie zajęcie ale to nie to samo. Człowiek potrzebuje powietrza, słońca i ruchu. Nie chcę narzekać bo inni mają znacznie więcej problemów i zmartwień, to tylko jesienna melancholia:) Dziękuję Ci kochana za serdeczny komentarz i życzę zdrówka całej Twojej rodzinie.

      Usuń
  3. Niech się ktoś odważy rzucić złe słowo pod adresem jesieni!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie cała jesień jest taka piękna:)

      Usuń
  4. Piękna i kolorowa jest jesień w Twoim ogrodzie. Hortensje są po prostu wspaniałe. U nas też słoneczko świeci.
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ogromnych kwiatostanów to moje hortensje jeszcze nie miały:)
      Dziękuję Haniu za odwiedziny i cieplutko Cię pozdrawiam.

      Usuń
  5. Masz piękne trawy, hortensje, trielina jak pięknie się przebarwila, mam bardzo podobna roślinność. W tym roku może dzięki deszczom przebarwienia zachwycają, wszystko jest takie dorodne i świeże mimo końcówki października.
    Ewo, ciężkie chwile trwają i jeszcze są
    przęd nami, musimy przetrwać i cieszyć się każdą chwilą.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem tylko mój optymizm ostatnio jakoś szwankuje:) Trzeba się cieszyć każdą piękną chwilą bo nie wiadomo co nas jeszcze czeka.
      Dziękuję Ci za serdeczny komentarz i pozdrawiam bardzo ciepło.

      Usuń
  6. Oj sama się rozmarzyłam... Już rozmyślam... O wiosnę marzę. Hihi. Dzokeuje za kolorowy, jesienny spacer. Widzę że już. W niektórych zakatkach masz już wysprzątane... A trzmielinę rok rocznie mnie oszałamia... Normalnie jakby miała się zapalić... Mimo że ma pod sobą cudny dywan liści. Uwielbiam. Myśl pozytywnie. Będzie dobrze. Cieszy się że mamy ogrody. Izolacja w domu całkowicie by nas załamała a tak mamy gdzie wyjść,bo ogród nawet zima potrafi być magiczny. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze wiele liści do zebrania będzie:) Jak przymrozi nocą to pewnie spadną. Staram się myśleć pozytywnie ale to coraz trudniejsze. Tęsknię za dziećmi, spotkania na skype to zbyt mało.
      Dziękuję Agatko i mocno ściskam:)

      Usuń
  7. Zawsze okres jesieni, tej listopadowej, słownej nie wpływa dobrze na samopoczucie. W tym roku jest jeszcze gorzej, bo dochodzi izolacja /ja teraz rzadko spotykam wnuki i dzieci, tak dla bezpieczeństwa/, działa to przygnębiająco, Ty mam ogród więc ciesz się nim. Damy radę, przetrwamy ten trudny czas, serdecznie pozdrawiam, miłego weekendu Ewa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Basiu, przetrwamy. Czasem jednak człowiek musi sobie ponarzekać:) Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  8. Zawsze mi miło wirtualnie spacerować po Twoim pięknym ogrodzie !
    Zachwycam się pięknem jesiennych kolorów, nawet dywanik z liści daje dużo radości !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ten czerwony dywanik wygląda uroczo:) Miło mi Elu i dziękuję za odwiedziny. Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  9. Ewo, Twój ogród w jesiennej szacie jest przepiękny! Te trawy, hortensje, drzewa i krzewy...Tak cudnie wszystko utrzymane...
    Kupiłam wczoraj "Igłą malowane" i jest tam schemat hortensji w wazonie. Jak zobaczyłam Twoją liliową to pomyślałam- identyczna. Hortensje zachwycają mnie coraz bardziej. Lubię na nie patrzeć i podziwiać je.
    Sprawdziłaś mi prawdziwą przyjemność swoimi jesiennymi zdjęciami!
    A co do innych spraw, to nie wiem już co myśleć- wirus szaleje, tyle się dzieje w naszym kraju. Nic nie jest już takie same jak było i chyba raczej nie będzie...Co nam pozostaje?! Przetrwać tą całą zawieruchę i za wszelką cenę zachować optymizm. I działać, krzątać się, żyć codziennymi sprawami.
    Tworzysz takie piękne rzeczy, więc z ogrodu przeniesiesz się do domu, żeby dalej tworzyć i zadziwiać wszystkich swoimi projektami.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Izabelko, ta liliowa hortensja to Limonka. Zazwyczaj ma kwiatostany w kolorze limonki, takie zielonkawe ale w tym roku jakoś dziwnie się przebarwiły. Nie powiem, wyglądają ślicznie. Nie mogę się doczekać Twojego haftu, na pewno będzie piękny:) I masz rację, nie powinnam narzekać. Nie nudzę się, w pracowni zawsze jest coś do zrobienia. Dopadły mnie jednak jakieś jesienne tęsknoty.
      Dziękuję Ci za serdeczny komentarz i mocno ściskam.

      Usuń
  10. Tu jardín se ve precioso en otoño. Feliz semana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Tereniu. Tobie również życzę dobrego tygodnia:)

      Usuń
  11. Ewuniu, pięknie tam u Ciebie! Wprawdzie jesiennych kolorków coraz więcej, ale zieleni wciąż jeszcze sporo. Podobnie jak pracy w ogrodzie... ale to dobrze, bo ogród daje wytchnienie a dla mnie dodatkowo zdrową gimnastykę, bo liście lecą z drzew i trójklapowiec z kamiennego muru sąsiada :-)) Gdy praca w ogrodzie się skończy (u mnie nie prędko) to zawsze pozostaną mi długie spacery z sunią, tak cenne w tych czasach zarazy.
    Przesyłam gorące pozdrowienia i życzenia zdrówka :-))
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas liście mocno się jeszcze trzymają :) Lubię te wszystkie jesienne czerwienie, są namiastką kolorowych kwiatów.
      W ogrodzie zawsze jest co robić ale większość jesiennych prac już za mną. Czekam teraz aż liście spadną. Szkoda że trzeba było zmienić czas, popołudnia są już takie króciutkie.
      Serdeczności Anitko:)

      Usuń
  12. Piękne rośliny, ja u siebie też staram się wybierać różne, ciekawe rośliny ogrodowe. Tu na stronie https://iglaco.com można znaleźć wiele ciekawych roślin, rozwiązań ogrodowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój ogród już jest kompletny i nie przewiduję zmian.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Twój ogród jest piękny o każdej porze roku, a jesienią jak piszesz wręcz magiczny. Dziękuję za cudowny spacer. Pozdrawiam serdecznie 🌿🍁🍂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję Janeczko za odwiedziny i równie serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Przepiękne kadry, cudowny ogród! Podobno ma być jeszcze trochę takich ciepłych i słonecznych dni tej jesieni - to moja ulubiona pora roku :). Chociaż taką zamgloną i chłodną jesień też lubię. Na długie jesienne i zimowe wieczory mam zaplanowane malowanie obrazków i jestem przekonana, że u Ciebie też powstanie w tym czasie mnóstwo pięknych prac :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, teraz będzie znacznie więcej czasu na tworzenie:) U nas wciąż ciepło i słonecznie tylko dni takie już króciutkie - jakoś nie mogę się przestawić. Dziękuję Małgosiu za miły komentarz i mocno ściskam.

      Usuń
  15. Ewuniu widzę bardzo zadbany i gotowy do zimowego snu ogród. Przepięknie, mimo iż to schyłek naszej ogrodowej radości. Te stłumione i oświetlone promieniami słońca kolory tworzą niezapomniany nostalgiczny nastrój. Niechaj takim pozostanie na długie zimowe wieczory. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość prac już zrobiłam, czekam tylko aż spadnie reszta liści - głównie na altance. Dziś pada od rana ale podobno od niedzieli znów wróci słoneczko. Dziękuję Haniu za odwiedziny i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  16. Przepięknie tu o każdej porze roku. Zachwycilam się jak zawsze. Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ewo, ależ klimatyczne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesienne cuda tworzy natura:) Uściski Urszulko.

      Usuń
  18. Piękna odsłona jesieni w Pani ogrodzie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już pewnie ostatnie takie dni przed jesienną szarówką:)
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  19. U mnie właśnie teraz zza chmur wyjrzało słoneczko. Bądźmy dobrej myśli. Przecież jeszcze w końcu będzie pięknie. Po zimie przyjdzie wiosna, wszytko rozkwitnie a wraz z nią mam nadzieję i pandemia przeminie. Chce trzymać się tej nadziei. Dziękuję za kolejny spacer w Twoim cudnym ogrodzie. Od razu cieplej na sercu się robi, gdy widzi się tyle cudnych kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze posłuchać mądrych słów :) Bardzo dziękuję Roksanko za serdeczny i optymistyczny komentarz. Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  20. Przepiękny masz ogród. Piękne zdjęcia, dziękuję za piękny spacer.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję za odwiedziny i miły komentarz:)

      Usuń
  21. Jest pięknie, o każdej porze roku.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Aniu, w ogrodzie zawsze jest coś ciekawego:)
      Buziaki kochana!

      Usuń
  22. Piękna jesień w Twoim ogrodzie Ewo, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Urszulko i również serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Jeśli mowa o ogrodach i szczególnie trawach ozdobnych to mnie się bardzo podoba różowa trawa pampasowa https://florexpol.eu/trawy-ozdobne/7221-trawa-pampasowa-rozowa.html . Zobaczcie sami gdzie można ją zamówić, moim zdaniem to idealne miejsce do robienia zakupów do ogrodu. Mają zarówno sadzonki jak i akcesoria do ogrodu, narzędzia.

    OdpowiedzUsuń