Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 17 maja 2021

Wiosna w pigułce

 

Witam wszystkich wiosennie i bardzo ciepło.

Wiosna w pełni a u mnie zastój:))) Miałam duży problem ze sprzętem ale to już historia, znów wszystko "chodzi" jak należy. Wiosna przyszła późno ale ma to swoje dobre strony - nie było zimnej Zośki a roślinki, które wystartowały z opóźnieniem nie przemarzły. Pięknie zakwitły sady dając nadzieję na obfite zbiory bo ubiegły rok był bardzo ubogi. W ogrodzie dużo się dzieje i nie nadążam z pracami ale ostatnie ciepłe dni były prawdziwym darem. Dziś niestety leje od rana i jak wierzyć prognozom tak będzie przez kilka najbliższych dni. Szkoda...

Zapraszam Was dziś na wiosenny spacer po naszym ogrodzie. Jedną z większych "atrakcji" są obsypane kwiatami pigwowce.

Trzy spore krzewy rosną na skarpie wzdłuż domu.
Rosną wśród zieleni barwinków na tle wysokich tui strzelistych dlatego kolor ich kwiatów wydaje się jeszcze bardziej intensywny.
To sadzonki, które zrobiłam sama. Roślina macierzysta rośnie w głębi ogrodu w towarzystwie magnolii.
Mam wrażenie, że tu kwiatów jest jeszcze więcej:)
Magnolia w tym roku zakwitła pięknie bo nie było przymrozków a jej kwiaty są wyjątkowo delikatne.
Nazywam je motylami:))) 
Były też forsycje, ładnie zakwitły ale to było jakieś dwa tygodnie temu. Dobrze, że zdążyłam zrobić kilka zdjęć.
Tawuły szare przy tarasie w tym roku nie będą czarować jak zwykle burzą białych kwiatów bo jesienią zostały odmłodzone i króciutko przycięte. Myślę, że za rok znów będą zachwycać.
Wszędobylskie kępki szafirków cieszą oczy w różnych zakamarkach ogrodu.
Rosną też w szpalerku wzdłuż kamiennego brzegu rabaty.
Na końcu szpalerka wyrosła sobie mała mahonia. To odrost od większego krzewu rosnącego obok.
Takich odrostów pojawiło się więcej ale dałam im wolną rękę bo wyglądają ślicznie. Może za kilka lat będzie tu mahoniowe poletko:)
Kwitną wszędobylskie białe fiołeczki.
Są też sasanki choć w tym roku jakieś marne.
Były żonkile,
i hiacynty.
Kolorowe, floksikowe poduchy kwitną nawet na kamiennych ścieżkach.
Rozrosły się też wzdłuż ścieżki, na brzegu z bukszpanami. Bukszpany dokładnie obserwuję bo nie jestem pewna czy ubiegłoroczna walka z ćmą zakończyła się sukcesem. Na razie nie znalazłam zielonych gąsienic a bukszpany ładnie odbijają - oby tak zostało:)
Trzmielinkowe obwódki są już żółciutkie i szybko "pęcznieją", czas na pierwsze cięcie. Muszę oczywiście poczekać aż przestanie padać.
Okwitają też obficie różne skalniaczkowe maluchy.
W korze wyjątkowo gęsto wysiały się niezapominajki. Będzie trochę sprzątania ale są tak urocze, że pozwalam im na samowolkę.
Jest też trochę tulipanów. Wystartowały wcześnie i nie wszystkie wytrzymały przymrozki. Te bardziej cierpliwe powoli rozkwitają.
Za tulipanami widać szybko wzrastające piwonie i irysy, wkrótce będzie tu bardzo kolorowo.
Zakwitła też kolumnowa wiśnia japońska, jej lekko migdałowy zapach jest niesamowity.
To oczywiście tylko niewielki kawałek ogrodu, na tą chwilę ładniejszy. Kolejne nowinki już wkrótce. Życzę Wam słoneczka i cieplutko pozdrawiam!

26 komentarzy:

  1. Ewuś, jakie piękne krzewy i kwiaty! Teraz, gdy kwitną są najpiękniejsze. Dobrej nocy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne są i w tym roku takie wyczekane:) Dziękuję Aldonko za odwiedziny i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  2. Czekałam na ten wiosenny spacer po Twoim ogrodzie.U Ciebie o każdej porze roku jest bajkowo.Te rozwinięte kwiaty magnoli przypominają mi kwiaty z foamiranu które kiedyś robiłaś.Dziękuję Ewuniu za cudowny spacerek !
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Elżuniu, czasem robię podobne kwiaty ale te prawdziwe są o wiele piękniejsze:) Przez kilka ostatnich lat nasza magnolia nie miała szansy aż tak rozkwitnąć. Dziś nie jest już taka piękna bo dwa dni ulewnego deszczu zrzuciły sporo kwiatów. Dziękuję za przemiły komentarz i mocno ściskam!

      Usuń
  3. Oj podobnie jak Elunia czekałam na spacer wiosenny u Ciebie Ewuniu. Oczywiście jak zawsze jest czym się zachwycać. U mnie tawuły zakwitły i nie wiem czy zdarzę im zrobić zdjęcie przez ten deszcz bo pada od wczoraj a one są takie delikatne. Tulipanki u mnie już przekwitły a tutaj proszę jakie piękne prezentujesz okazy. Floksy to śliczne poduchy, u mnie też na kamieniu wytrzymują i kwitną. Wspaniałe zakwitła Ci magnolia, pięknie się prezentuje.
    Pogoda w tym roku szalona i ciężko nadążyć że wszystkim. Ja mialam nadzieję że w weekend dokończymy koszenie a zrobilo się wietrznie i mąż mówi że przez 3 dni trawa tak podrosła że kosiarka już nie da rady tylko kosa przyjdzie mu kosić a nam zgrabiać a ta skoszona będzie już znów do koszenia. Ech ręce pełne roboty ale cieszy mnie każda chwila na działce. Serdecznie Ewuniu pozdrawiam😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, ze nie cały sezon będzie taki kapryśny. Nie ma kiedy popracować i nacieszyć oczy kwiatami a przecież one tak króciutko kwitną. U Was też już pięknie i kolorowo - wczoraj podziwiałam:)
      Buziaki Agniesiu!

      Usuń
  4. Przepięknie u Ciebie, Ewo! Pigwowce obficie kwitną, śliczne odmiany magnolii. Wszystko tak cudnie utrzymane. W tym roku mam sentyment do szafirków, a u Ciebie tworzą one takie ładniutkie obwódki.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Izabelko:) Ja też lubię szafirki, niewiele kwiatów ma tak intensywny, niebieski kolor. Serdeczności!

      Usuń
  5. Twój ogród wygląda imponująco, mimo chłodu wszystko pięknieje w oczach. Podziwiam wielkość mahonii, magnolii i tawuł, oraz wszystkie obwódki. Ja również nie mogę się już doczekać prawdziwego ciepła i kwitnienia piwonii i irysów, wszystko jest opóźnione.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Cecylio! Nasz ogród ma już swoje lata więc i rośliny porosły. Tak to już jest, że najpierw niecierpliwie czekamy aż się rozrosną a potem sekator i cięcie:) Serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
  6. Ewo, jak ja lubię "spacery" po Twoim ogrodzie pełnym różnorodności!
    Cudownie okrył się kolorami wiosennych kwiatów i zachwyca o każdej porze roku!
    Ślę moc serdecznych pozdrowień :-))
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Anitko:) Ja również przesyłam serdeczności.

      Usuń
  7. Witaj pięknie u Ciebie jak zawsze, żeby jeszcze tylko słoneczko świeciło i ciepełko było. Pozdrawiam Zosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, przydałoby się więcej słoneczka. Uściski Zosiu:)

      Usuń
  8. Se ve precioso, me gusta mucho tu jardín. Besos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Tereniu i zapraszam ponownie:) Gorąco pozdrawiam!

      Usuń
  9. Wiosna w tym roku jest wyjątkowo kapryśna to jednak Twój ogród wygląda zjawiskowo. Podziwiam wspaniałe magnolie, pigwowce. Bardzo dziękuję za spacer po Twoim kwitnącym ogrodzie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję za miłe odwiedziny. Serdeczności Lusiu:)

      Usuń
  10. Wiosna! Kwiaty w ogrodzie!! - to Wiosna!
    Przepiękny spacer sobie zrobiłam, po Twoim ogródku. Podziwiam czas, pielęgnację oraz układ. Nie mam ręki do ogrodu ani czasu - a może mam, ale mama lepiej dba o nasz przydomowy ogród i dba o roślinki. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło:) Dziękuję za serdeczny komentarz i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  11. Ach, jakie piękne kwiaty! Zachwyciły mnie Twoje pigwowce, tak obficie kwitnące! Moje mają znacznie mniej kwiatów, już prawie zapomniałam, że kiedyś miały też tak dużo. Patrząc na te zdjęcia postanowiłam energicznie zabrać się za "ożywienie" moich krzaczków. - widocznie coś zaniedbałam, może warto je przesadzić, bo rosną teraz w sporym zagęszczeniu. Jak sadzę nowe rośliny, to nie mogę się doczekać, kiedy urosną, a potem jest problem, bo są za duże i zbyt stłoczone :). Uwielbiam oglądać Twój ogród, zawsze znajduję jakąś inspirację :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ten sam problem Małgosiu:) Teraz nie wypuszczam sekatora z rąk i walczę o przestrzeń dla roślin. Pigwowce mocno przycinam co roku, po zbiorze owoców. Same z siebie rosną bardzo chaotycznie a cięcie sprawia, że się zagęszczają i łatwiej zachować ich wielkość.
      Dziękuję za miłe odwiedziny i pozdrawiam bardzo ciepło!

      Usuń
  12. Jak miło pospacerować po tak zadbanym ogrodzie. Pięknie wszystko wyrosło i teraz tylko czekać na te ferie barw, kształtów i zapachów. To wielka radość móc obserwować życie w ogrodzie. Pozdrawiam Ewuniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Haneczko, długo czekaliśmy na takie widoki.
      Ja również cieplutko Cię pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Cieszy mnie też historia wakacji w pięknym ogrodzie, zarówno aranżacja, jak i zbiór różnych kwiatów są bardzo atrakcyjne.
    Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja chętnie spędziłabym wakacje w Indonezji:)
      Dziękuję za odwiedziny i miły komentarz. Przesyłam pozdrowienia!

      Usuń