Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu

środa, 4 maja 2022

Udana majówka

 

Witam Was serdecznie!

Udała nam się tegoroczna majówka. Na przekór wcześniejszym prognozom pogoda dopisała - było cieplutko, słonecznie i co najważniejsze dobra, pogodowa passa trwa:) Jedyny minus to brak deszczu, znów jest sucho. Jak to w maju, wszystko dzieje się teraz bardzo szybko i niemal jednocześnie. Bardzo lubię maj, to chyba najpiękniejszy miesiąc w roku. Wokół jest tyle piękna, że można go bezkarnie chłonąć i chłonąć:) Jednym słowem - jest cudnie!

Zapraszam Was dziś na mały spacerek po wybranych zakątkach mojego ogrodu. Na początek trochę tulipanów bo to ich czas. Jedne rozkwitają, inne już przekwitły. Moje tulipany to swoisty fenomen, rosną w tym miejscu od około 15 lat i nigdy ich nie wykopuję. Nie wynika to bynajmniej z mojego lenistwa, po prostu większość rabat jest wysypana korą i nie mam ochoty ich demolować. Z drugiej strony, skoro co roku kwitną to po co ruszać?:)))









Za tulipanami widać szybko wzrastający szpaler piwonii a za piwoniami szpaler irysów. Wkrótce będzie tu bardzo kolorowo:)

Forsycje wciąż kwitną, w tym roku wyjątkowo długo bo kwitnienie zaczęły na początku kwietnia. Sypią już "złotem" ale wciąż wyglądają wspaniale. 


Pod forsycjami rozrastają się kępki hiacyntów, niestety same białe. 

Przy paprociowisku wylała się szafirkowa rzeczka.

Trzmielinowy bucik ślicznie się już wybarwił.
A za szafirkami kwitnący pigwowiec i magnolia. Ten pigwowiec to krzew macierzysty z którego robiłam sadzonki rosnące na skarpie wzdłuż domu. Wspaniale owocuje, zbieramy z niego co roku spore wiadro owoców.
A magnolia? W końcu się obudziła:))) Do pełni rozkwitu jeszcze trochę jej brakuje ale i tak wygląda pięknie. Lepiej późno niż wcale:) Ma ogromne kwiaty, których długie płatki uroczo falują na wietrze.


Mahonia to kolejne cudo, z daleka wygląda jakby świeciła.

Tawuły też nie próżnują. Mamy kilka ciekawych odmian o różnych kolorach liści i kwiatów ale o tym napiszę innym razem.
I dla przypomnienia - skarpa z kwitnącymi pigwowcami. Z każdym dniem kwiatków przybywa, przybywa też brzęczących gości. Przed południem aż strach podchodzić bliżej:)))

W gazonach przed tarasem pojawiły się już paprociowe fajeczki choć na paprociowisku jeszcze pustawo. 
A na żwirku wyrósł......smardz!? Dość dobrze znam się na grzybach bo uwielbiam je zbierać ale ze smardzami nie mam żadnych doświadczeń. Ten wygląda jak jadalny smardz stożkowaty ale pewności nie mam więc na talerz nie trafił:)
No i na koniec moje kochane tawuły szare na skarpie przy tarasie - właśnie dają popis. Są cztery - dwie po lewej stronie:
i symetrycznie dwie po prawej stronie.
W donicy na nagrzanych słoneczkiem schodach kwitną sobie truskaweczki. Pierwsze owocki już są więc teraz czekam na degustację:)
I kawałeczek widoku z tarasu.
Majówka była więc udana, pełna słońca i kwiatowych niespodzianek. Nie obyło się oczywiście bez grilla - sezon uważam więc za otwarty:)))
Mam nadzieję, że i u Was było tak pięknie i nie zabrakło wiosennej radości.

Bardzo dziękuję za każde miłe odwiedziny i gorąco Was pozdrawiam!
 

31 komentarzy:

  1. Anonimowy04 maja, 2022

    Super, że majówka się udała :D Piękne są te magnolie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Doris za miłe odwiedziny i również serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Ach, jak cudownie :) Kolorowo, wiosennie, żółcie przemieszane z łososiową czerwienią i bielą, dają niesamowity efekt. Mogłabym tam u Ciebie Ewo spacerować godzinami, wąchać, patrzeć i się delektować. Forsycje rzeczywiście zachwycają, kwitną też u Ciebie jeszcze hiacynty, które u mnie już zdecydowanie przywiędły. Zachwycają pigwowce, są niesamowite. U mnie rośnie jeden, ale jest jeszcze malutki, za późno się zorientowałam, jaki to cudny krzew :) A rzeczka z szafirków jest po prostu bajkowa. Z ogromną przyjemnością pospacerowałam u Ciebie i z wrócę tu z radością. Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Iwonko:) Pigwowiec to cudowny krzew a jego owoce to idealne źródło witaminy C, dobrze że sobie posadziłaś. Maj okazał się łaskawy i w końcu można się cieszyć prawdziwą wiosną.
      Przesyłam serdeczności!

      Usuń
  3. Pięknie Ewuś spędziliście majówkę. W takim miejscu to o mnie by się bardzo podobało. Podoba mi się szafirków rzeczka, wygląda wspaniale. Jak i cała rodzinką tego pięknego ogrodu. Tawuly, magnolia. Teraz ich czas. Niech kwitną jak najdłużej. Wyglądają przepięknie. I masz rację, deszcz by się przydał. Ale mimo to rośliny dają sobie świetnie radę i tulipany, gdy będzie za gorąco, szybko przekwitną. Mam kilka z tej odmiany, i masz rację kwitną co roku i wyglądają czasem jak mąki. Ooo i takie najlepsze. Ściskam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co racja to racja - dzięki chłodniejszej pogodzie forsycje kwitną już od miesiąca. Mimo wszystko ciepełko lepsze:))) Dziękuję Agatko za serdeczny komentarz i pozdrawiam bardzo ciepło!

      Usuń
  4. Zachwycają mnie Twoje kompozycje krzewów i kwiatów, gdy różne odcienie zieleni przenikają się z bogatą kolorystyką kwitnących roślin. Szafirowa alejka jest po prostu zjawiskowa. Magnolia Suzan identyczna jak Twoja, u mnie też dopiero otwiera pąki. Jest późniejszą z odmian, dlatego przymrozki jej nie zagrażają.
    Majówka faktycznie była udana i wyjątkowo pogodna, ale teraz bardzo przydałby się ogrodowi deszcz...
    Z najcieplejszym pozdrowieniem -
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas właśnie pada:) Godzinę temu dotarły w końcu deszczowe chmury i mamy darmowe podlewanie. Bardzo się cieszę bo ziemia była już mocno wysuszona. A magnolia - z każdą godziną wygląda piękniej. Późno ale efektownie. Serdeczności Anitko!

      Usuń
  5. U mnie dopiero wszystko startuje...to morze szafirków ...ach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku wiosna jest nieco opóźniona ale warto było na nią czekać:) Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  6. Me encanta tu jardín, todas tus flores son preciosas. Estupendo que llueva, por aquí hace bastante calor. Besos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Tereniu:) Serdeczności!

      Usuń
  7. Majowy ogród jest piękny. Uwielbiam tulipany, a tawuly szare są piękne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tawuły szare najpiękniej wyglądają wieczorem, wyglądają jakby świeciły:) Dziękuję Nino za miłe odwiedziny i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
    2. Ewusiu!
      Twój wiosenny ogród zachwyca wielobarwnymi kwiatami. Jest przecudowny! Podziwiam niebieską rzeczkę z szafirków i przywołuje na myśl ogród Keukenhof w Holandii. Tawuły corocznie czarują swoim pięknem. Majowy bardzo długi weekend też miałam udany.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Miło mi to słyszeć Lusiu:) Dziękuję za serdeczny komentarz i przesyłam serdeczności!

      Usuń
  8. Rajski ogród Ewuniu. U nas tulipany już przekwitły, czekam aż zakwitnie piwonia. Majówka niezbyt udana, ale dni uciekają tak szybko, że ani się obejrzymy a będzie połowa roku. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Madziu, czas pędzi jak szalony. U nas niektóre odmiany piwonii też mają już pąki, mam nadzieję, że będzie mnóstwo kwiatów.
      Przesyłam serdeczne uściski:)

      Usuń
  9. oj tak majówka piękna była <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne kwiaty:) maj w kwiaty bogaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stare ale jare powiedzenie:) Serdeczności Dorotko!

      Usuń
  11. Ewuś twój ogród jest cudowny

    OdpowiedzUsuń
  12. Majówka Wam się udała, a ja przez wyjazd prawie nie doświadczyłam radości cieszenia się ogrodem, teraz to nadrabiam. Nigdy więcej nie wyjadę w tym terminie.
    Zauroczyła mnie rzeka szafirków, inne kwitnące również. Podziwiam też przemyślane kompozycje kwiatowe. Życzę pięknej pogody i deszczu.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popadało raz, 5 maja:) Teraz znów jest sucho a słoneczko piecze! To jedyny minus tej wiosny bo reszta - zapiera dech w piersiach. Dziękuję Cecylko za miłe odwiedziny i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  13. Twoje tulipany mają piękne kolory. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele odmian mi się straciło ale i tak jest się czym cieszyć. Serdeczności Haniu:)

      Usuń
  14. Naprawde piękne kwiatki!! Widać że bardzo zadbane. Zawsze przy pielęgnacji ogrodu i dbaniu o nasze pocieszne kwiatki należy pamiętać o dobrej jakości nawozach i środkach do odżywiania roślin!

    OdpowiedzUsuń
  15. Super blog. Na pewno na ten blog wrócę bardzo szybko.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy jestem, czy miłośnicy ogrodów zwrócili uwagę na to, jak meble mogą wpływać na kształt i atmosferę ich zielonego raju. Ostatnio odwiedziłem stronę https://www.kujawy.info/aktualnosc/5-wyjatkowych-odslon-mebli-technorattanowych-na-taras/, gdzie znalazłem wiele inspirujących pomysłów dotyczących nowoczesnych mebli na taras. Znajdują się tam unikalne kreacje z technorattanu, które mogą całkowicie odmienić wygląd naszego ogrodu. Na tej stronie możemy znaleźć różne style, od prostoty i minimalizmu, do barokowego przepychu. Osobiście jestem zafascynowany tym, jak te meble sprawiają, że ogrody wyglądają na jeszcze bardziej relaksujące i pokojowe.

    OdpowiedzUsuń