Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu

niedziela, 5 października 2014

Widok z okna

Witam serdecznie.
Dzisiaj chcę Wam pokazać nasz ogród w trochę innej perspektywie. Lubię patrzeć na ogród z okna sypialni. To moje ulubione miejsce obserwacji, szczególnie gdy pogoda nie sprzyja. Sypialnia jest na piętrze więc widzę prawie cały ogród.
To właśnie w tym oknie rodzą się pomysły na zmiany, tu planuję nasadzenia i przesadzenia.
Najpiękniej ogród wygląda rankiem, spowity w mgle albo połyskujący kroplami rosy. Dzisiaj mgły nie było. Ranek był lekko pochmurny i w końcu wyszło słoneczko. Pomyślałam sobie, że zrobię kilka zdjęć z góry. Jest wciąż bardzo kolorowo ale pewnie wkrótce to się zmieni.
Widok na wprost:
 troszkę bardziej w prawo
i troszkę bardziej w lewo
I jeszcze kilka zbliżeń:
Aż żal pomyśleć, że wkrótce to wszystko będzie białe.
Pozdrawiam cieplutko i życzę wszystkim miłego i nadal słonecznego tygodnia.

Marzysz o pięknym trawniku? Jest na to sposób - to trawnik z rolki, sprawdź koniecznie!

65 komentarzy:

  1. Jestem zauroczona,coś wspaniałego .
    Pozdrawiam Izabela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Izabelo i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  2. Witaj Ewuniu;) Masz przepiękny ogród, tylko pozazdrościć;) Fajnie, że masz nie niego widok prosto z sypialni, bo po otwarciu oczu możesz cieszyć wzrok zielenią;) Na pewno pochłania dużo pracy, ale za to wygląda cudownie! Pozdrawiam Cię Ewuniu, bo dawno chyba nie było mnie tutaj;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgosiu za miły komentarz. Bardzo lubię patrzeć z góry na ogród, tylko z takiej perspektywy dobrze widać całość.
      Pozdrawiam cieplutko i życzę Ci miłego tygodnia.

      Usuń
  3. Chylę czoła.
    Twój ogród jest przepiękny i nawet zimą pod śniegiem wygląda ślicznie.
    Na prawdę trzeba kochać pracę w ogrodzie, żeby stworzyć takie dzieło.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba też wielu lat żeby rośliny osiągnęły odpowiedni rozmiar. Nie mogłam się doczekać aż urosną. Praca w ogrodzie daje mi dużo satysfakcji chociaż czasami trudno ze wszystkim zdążyć. Dziękuję Olu i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  4. Ewciu, ogród botaniczny nie ma w sobie tyle piękna co Twój ogród :) Wszystko dopracowane i wypielęgnowane. Dopiero na tych zdjęciach widać ogrom włożonej pracy :)
    W zimie też będzie pięknie :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki widok ma jeszcze jedną zaletę Ewuniu - nie widać chwastów! Masz rację, zimą też wygląda fajnie i trochę bajkowo. Bardzo dziękuję i przesyłam uściski.

      Usuń
  5. Widoki niesamowite... zapierają dech, Ewuniu taki mamy klimat... Twój ogród w bieli tez będzie piękny . Pozdrawiam jeszcze słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przepadam za zimą ale to czas na odpoczynek od prac ogrodowych. Chyba nie dałabym rady tak intensywnie pracować przez cały rok.
      Ślicznie dziękuję Ewuniu i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  6. Prześlicznie! Już kiedyś pisałam: zupełnie jak w Rajskim Ogrodzie :-)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joasiu, to bardzo miłe. Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  7. Dla mnie to jak ogród Wersalu:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy tak nie myślałam ale takie porównanie to dla mnie zaszczyt Aniu. Dziękuję i przesyłam buziaczki.

      Usuń
  8. Ewuniu, toż to dzieło sztuki, jak przy najpiękniejszych pałacach! Nie mogę wyjść z podziwu:)
    Chylę czoła dla twojej pracowitości, kteatywności i umiejętności łączenia tych wszystkich roślin, efekt jest niesamowity!
    Teraz rozumiem skąd czerpiesz siłę i natchnienie do przepięknych prac pozaogrodowych:)
    Chyba będę musiała cię poprosić o korepetycje z zakładania ogrodu
    Buziole wielkie dla ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę Joasiu. Jestem tylko amatorką a ogród uprawiam raczej sercem i popełniłam sporo błędów. Ale w końcu na błędach człowiek się uczy.
      Rzeczywiście w ogrodzie inspiracji nie brakuje.
      Dziękuję za ciepły komentarz i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  9. Przepiękne widoki, taki widok z okna o poranku - marzenie:)
    Będzie białe, ale zaraz potem znów soczysto zielone i kolorowe, może dzięki tej zimowej przerwie od barw bardziej je cenimy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak myślę Olu. Czy wiosna byłaby tak piękna gdyby nie było zimy? Co roku możemy przeżywać cud przebudzenia.
      Przesyłam uściski.

      Usuń
  10. Przepiękne widoki z Twojego okna sypialni się rozpościerają. Widać ogrom pracy włożonej w to jak wygląda Wasz ogród. Kojarzy mi się z francuskimi ogrodami przy Wersalu. Ciesz się tym widokiem, a nas obdarowuj jego wirtualnym dla nas, widokiem.
    Buziaczki Ewuniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu, miło mi że ogród Ci się podoba. Życzę Ci miłego tygodnia.

      Usuń
  11. Ech, ale dziś wypoczęłam! Najpierw syciłam się cudownym leśnym widokiem, teraz pospacerowałam po Twoim zjawiskowym ogrodzie! Ewuś, masz jak w bajce! Nawet zimą będzie pięknie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście pogoda sprzyja spacerom, trzeba się nacieszyć słoneczkiem póki grzeje. Dziękuję Aniu i gorąco Cię pozdrawiam.

      Usuń
  12. Ewusiu, patrzę na Twój wymuskany ogród i zachwytu zabrakło mi słów...
    Masz rację!!!! "Żal pomyśleć, że wkrótce to wszystko będzie białe".
    Oby jak najdłużej cieszyć się tą soczystą zielenią.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie Lusiu, żal! Zimą jak nas zasypie to nawet nie wychodzę do ogrodu bo zazwyczaj ścieżek nie widać. Pozostaje mi tylko ten widok z okna...
      Ślicznie dziękuję za miłe słowa i przesyłam buziaczki.

      Usuń
  13. Piękny i taki zadbany, to sama przyjemność mieć takie widoki z okna. I tak myślę, że wkładasz tam bardzo dużo pracy i serca a ogród Ci się odwzajemnia.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc jak zakładaliśmy ogród nie miałam pojęcia ile pracy trzeba będzie w to włożyć. Wydawało się, że wystarczy zagospodarować cały teren a później będzie dużo łatwiej. Nic bardziej mylnego, pracy jest coraz więcej. Więc teraz - dopóki starczy sił.
      Dziękuję za odwiedziny i przesyłam pozdrowienia.

      Usuń
  14. Zazdroszczę takiego punktu obserwacji na wysokościach - idealne do kontemplowania całości założenia :) Jestem przekonana, że gdy ogród stanie się biały, będzie wyglądał bajkowo! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często stoję w oknie patrząc na ogród. Na dole wszystko wygląda inaczej. Zimą też jest ciekawie, rośliny ubrane w białe czapy wyglądają fantastycznie.
      Bardzo dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  15. Twój ogród wygląda jak ogród pałacowy - przemyślany, zadbany, wypielęgnowany przez zastępy ogrodników. Wyobrażam sobie ile pracy w niego włożyłaś. Myślę, że ogród przykryty śniegiem też ma wiele uroku i nadal będzie cieszył oglądany z okna sypialni i nie tylko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beciu! Te zastępy to ja i mój mąż. Ogród powstawał latami, tworzyliśmy kolejne rabaty a że teren jest mocno nieregularny trzeba było kombinować. Nie myślę o nim jak o ogrodzie pałacowym ale to miłe porównanie.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  16. Ale pięknie!!!! Słów mi brakło;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ludko! Pozdrawiam Cię bardzo ciepło.

      Usuń
  17. Ewuniu, moje pierwsze skojarzenie po obejrzeniu zdjęć to że jest to ogród pałacowy ! Jest doskonały, wszystko wygląda na przemyślane i perfekcyjnie wykonane ! Chciałabym mieć takie widoki z okna !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Elu. Od początku mieliśmy koncepcję na urządzenie ogrodu. Teraz przerabiamy wiele miejsc, zmieniamy niektóre nasadzenia i ściółkujemy większość rabat. Wszystko po to, żeby ograniczyć ilość pracy. Nie ukrywam, że trudno to wszystko ogarnąć. Ale ogród odpłaca nam niezwykłym pięknem.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  18. Wow, to w ogóle nie wygląda na ogród przydomowy, ale raczej na przypałacowy !!! Pięknie po prostu... I Ty to tak własnymi rękoma... Jestem pełna podziwu :) Gratuluję takich uzdolnień... Kto by nie chciał mieć takich widoków za oknem...
    Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenia się spełniają jak się bardzo czegoś pragnie. Nie było to łatwe bo jako amatorka musiałam się wiele nauczyć. Bardzo mi miło, że ogród tak się podoba.
      Ślicznie dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  19. That's a very beautiful garden. Great design. Thank you for inspiring.

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny... przede wszystkim duży - tego Ci zazdroszczę - ja mam wykorzystany niemalże każdy centymetr. Uwielbiam naturalny kamień w ogrdzie Zachwyciły mnie ścieżki - ja mam przed domem
    http://uoliuoli.blogspot.com/2014/01/baba-se-wymyslia-czyli-ukadanie-kostki.html
    i przed tarasem
    http://uoliuoli.blogspot.com/2014/07/tym-razem-nie-z-cyklu-baba-se-wymyslia.html
    ale kuszą mnie jeszcze takie ścieżki....
    Możesz uchyliś rąbka tajemnicy, jak to się wszystko trzyma w jednym miejscu i nie wbija się w ziemię? Robili to fachowcy, czy można samemu?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu za miłe słowa. W naszym ogrodzie wszystko robimy sami. Część ścieżek jest żwirowa a część kamienna. Kamienie wybieraliśmy z gruntu w trakcie urządzania. Jest tego sporo bo pod częścią działki bardzo płytko są skały. Kamień (czy żwir) nasypywany jest na ścieżki wyłożone agrowłókniną. Dzięki temu nie wbijają się w ziemię. Agrowłóknina przepuszcza też wodę i hamuje rozwój chwastów.
      Ścieżki mają już około 10 lat. Czasami pojawiają się chwasty ale tego uniknąć się nie da. Poza tym sprawdzają się nieźle. Na początku marzyłam o prawdziwych, kamiennych płytach ale przy tak dużej powierzchni wydatek okazał się ponad nasze możliwości finansowe.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
    2. Zapytam jeszcze o obrzeża - wyglądają solidnie - z czego są zrobione?

      Usuń
    3. Zależy które Olu - te żółte to trzmielina (krótko i często strzyżona), te jasnozielone to floksiki (wiosną kwitną na fioletowo) a na samym dole ciemnozielone to niskie ogrodowe goździki.

      Usuń
  21. Masz piękny widok z sypialni, ale też widać w całej okazałości ile masz przy tym pięknym widoku pracy.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ukrywam, pracy jest ogrom. Czasami wydaje mi się, że nie dam rady. Ale lubię pracę na świeżym powietrzu, tym bardziej przy roślinach więc dopóki starczy sił....
      Dziękuję za odwiedziny i przesyłam pozdrowienia.

      Usuń
  22. Twój ogród jest przepiekny-pokazowy wręcz, taki dopieszczony w kazdym calu, wypielęgnowany. To Twoja wielka duma zapewne, podziwiałabym go na okrągło, to swietnie, że możesz z okien sypialni widziec całość i czuć radość-gratuluję:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję! Rzeczywiście często nie mogę wzroku oderwać od tego widoku. Patrzę i nie wierzę, że udało nam się stworzyć takie cudne miejsce. Wiem, że to brzmi egoistycznie ale to jest właśnie nagroda za ciężką pracę. Innej nie ma.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  23. Mnie tez przychodzi do glowy ,ze to ogrod juz taki jak w palacach, widac ile wyobrazni i pracy w niego wkladasz. Podziwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, że lubię wydziwiać. Na początku miejscowi ludzie też kiwali z politowaniem głowami i pytali gdzie posadzimy ziemniaki. Teraz już nie pytają.
      Może rzeczywiście trochę wygląda jak "pałacowy". Jakoś tak wyszło.
      Dziękuję Ci Grażynko za odwiedziny i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  24. Aqui estamos em plena Primavera e os jardins em flor!
    Feliz Outono e boa semana!
    Abraços!
    vitornani.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ja również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  25. Doprawdy, to królewski ogród! Ogród, który ma serce, Twoje serce, Ewo! Jestem pełna podziwu dla Twych wysiłków i wizji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniko. To realizacja moich marzeń. Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  26. Piękny ,cudowny,ale żeby taki był włożyłaś w niego sporo pracy na pewno.Jest co oglądać i podziwiać.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Sikorko. Sporo pracy trzeba wkładać nadal i to przez cały sezon. Ogrodnik odpoczywa pracując w ogrodzie. Ja to po prostu lubię.
      Przesyłam uściski.

      Usuń
  27. Pocałunki i uściski!
    Miłego piątku i całego weekendu.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ewuniu widok masz cudowny :) zazdroszczę bardzo, ale jak pomyślę ile musisz włożyć siły i czasu, żeby to wszystko tak cudownie się prezentowało to już nie tak do końca :) Nic tylko patrzeć i podziwiać :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic z niczego się nie bierze Justynko, sama wiesz jak to jest. Zdarza mi się ponarzekać na nadmiar pracy w ogrodzie ale wiem, że zimą będzie mi tego brakowało.
      Dziękuję Ci za miły komentarz i przesyłam buziaczki.

      Usuń
  29. czy "Maja w ogrodzie" to już cię nawiedziła? :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękny zielony widoczek. Pozostając w tematyce okien na początku pozdrawiam z tego miejsca komentujących oraz autora posta i pragnę pokazać wam porównywarkę CEN OKIEN - http://twoje-okna.com/ - mam nadzieję, że skorzystacie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Alesz to jest piękne. Ula la. Taką zieleń mieć u siebie w ogrodzie. DO tego dążę.

    OdpowiedzUsuń
  32. Aż tak pięknego ogrodu nie mam ale nie narzekam. Mam bardzo ładny i dbam o niego.

    OdpowiedzUsuń
  33. My z żoną lubimy prace w ogrodzie. Bardzo nas to rozluźnia. Mamy zadbany ogród

    OdpowiedzUsuń
  34. Faktycznie bardzo ładne ogrody i jestem przekonany, że potrzeba wielu lat, aby one tak wyglądały. Jak dla mnie także bardzo fajną sprawą jest współpraca z ogrodnikiem https://ogrodnik.bialystok.pl/ jeśli chcemy aby całość prac w ogrodzie była przeprowadzana profesjonalnie.

    OdpowiedzUsuń