Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu

niedziela, 9 marca 2014

Coś niebieskiego?

Witam serdecznie!
Ten weekend był prawdziwą niespodzianką. Piękna, słoneczna pogoda i  temperatura około 14 stopni. Gdyby nie zimne podmuchy wiatru to można by było wypić kawkę w ogrodzie. Ale do pracy pogoda idealna. Udało mi się uporządkować kolejny kawałek ogrodu, obejrzeć dokładnie co się zmieniło i zrobić trochę zdjęć. Większość zdjęć niestety wyszła kiepsko bo słońce było bardzo ostre.
Zaraz po wyjściu na taras mój wzrok zatrzymał się na małym niebieskim punkciku pod wierzbą. Oczywiście musiałam sprawdzić cóż to takiego?
Ale niespodzianka! To pierwszy miniaturowy, wiosenny irysek.
Kępka żółtych, wczesnych krokusów wytrwale kwitnie już drugi tydzień.
W innych miejscach ogrodu też zaczęły się pokazywać pojedyncze egzemplarze ale na razie tylko żółte.
Mocno ruszyły hiacynty
Rozrastają się kępki maków
i kępki orlików
Podrosły tulipany
i zaczynają wychodzić z ziemi liliowce
Pigwowiec jeszcze czeka, to dobrze bo już raz stracił trochę pąków
Juki pięknie rozłożyły swoje pióropusze
Na skalniaku pojawił się nowy kolorek
Kępki goździków też zaczęły wypuszczać młode listeczki
Trawy rosną w oczach - te kępki przy ścieżce już raz ścinałam
Niska trzmielinka na obwódkach powoli zaczyna zmieniać kolor
Jedynym problemem jest brak deszczu, jest coraz bardziej sucho. Trawniki nie wyglądają dobrze a rododendrony zaczęliśmy już podlewać bo zwijają liście. Mam nadzieję, że wkrótce spadnie jakiś wiosenny deszczyk.
Serdecznie pozdrawiam wszystkich odwiedzających mój ogród i życzę Wam miłego, słonecznego tygodnia.

44 komentarze:

  1. Calkiem juz wiosennie..irysek ma przepiekny kolor! niebieski, moj ulubiony. Zycze deszczu!!! pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Grażynko. Mam nadzieję, że wkrótce popada. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  2. Niebieski irysik jest prawdziwym zaskoczeniem.
    Ja też u siebie zauważyłam, że rododendrony mają pozwijane liście. To brak wody...Muszę jutro dostarczyć im znaczną porcję.
    Dziękuję za podpowiedź.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę! Sucha wiosna to nic dobrego, rośliny właśnie teraz potrzebują najwięcej wilgoci. Przesyłam serdeczne pozdrowienia.

      Usuń
  3. Irys cieszy swoimi kolorami, ale i krokusy zachwycają. Dzieje się Twoim ogródku, oj dzieje :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Grażynko. Zauważyłam też na forsycjach kilka pękniętych pączków, wkrótce zrobi się bardzo żółto! Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  4. Och jak wspaniale popatrzeć na kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te pierwsze cieszą chyba najbardziej. Dziękuję Kasiu za odwiedziny i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  5. Pierwsze kolory tej "zimy". Niepojęte. Bo przecież mamy ciągle kalendarzową zimę. A tu proszę już wiosna. Cieszy wzrok. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku tak szybko się zaczęło. Oby tylko aura nie zmieniła zdania. Przesyłam serdeczne pozdrowienia.

      Usuń
  6. Wiosna w Twoim ogrodzie zagościła na dobre:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wegetacja ruszyła i odkrywam coraz to nowe niespodzianki. Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  7. Widzę, że u Ciebie wiosna już w pełni! U nas jeszcze nie widziałam maków ani orlików, ale może już niedługo!
    Cudne te niebieskie iryski, czy u Ciebie zimują z roku na rok?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakieś pięć lat temu wkopałam w tym miejscu kilka cebulek i tak zostały. Lada moment powinny pojawić się też żółte. Są maleńkie ale ślicznie wyglądają. Przesyłam serdeczne pozdrowienia.

      Usuń
  8. U Ciebie już bardzo wiosennie jest :) U mnie iryski reticulata nie chcą rosnąć a takie śliczne są. Maki posadziłam w tamtym roku i bardzo czekam na ich kwiaty.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku na pewno zakwitną. Ja też bardzo je lubię! Te ogrodowe są dużo trwalsze i większe. Mam tylko czerwone ale podobają mi się też fioletowe. Pozdrawiam Cię bardzo ciepło.

      Usuń
  9. Miło popatrzeć jak wiosna u Ciebie rozkwita! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wielka radość Martusiu. Mam nadzieję, że ten sezon przyniesie nam mnóstwo radości. Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  10. Irysek to prawdziwa niespodzianka. U mnie też "pospolite ruszenie" w ogrodzie, ale sucho jak u Ciebie. Najgorsze, że pogoda ma być słoneczna lecz bez deszczu, trzeba będzie wyciągnąć węża ogrodowego i lać...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My już podlewamy ale narazie deszczówką. Nie puściliśmy jeszcze wody na ogród bo nocki bywają dość mroźne. Rzeczywiście prognozy nie przewidują deszczu a to nie dobrze. Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  11. Rzeczywiście niespodzianka - puszcza niebieskie oko:) Wszyscy dziś szaleli w ogrodzie , w takim słoneczku! U mnie póki co goździki mają listki, ubiorek pąki. Nowe listki wypuszczają żurawki, ale te już od stycznia... Podlewać trzeba, u mnie tez sucho.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale tak odkrywać jak roślinki się budzą do życia. Gdyby tylko popadało mielibyśmy prawdziwą wiosenną eksplozję. Przesyłam uściski.

      Usuń
  12. The blue color is so stunning. It's unusual flower color here

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Endah! Te pierwsze wiosenne maleństwa cieszą najbardziej. Pozdrawiam Cię bardzo ciepło.

      Usuń
  13. Jakie piękne zdjęcia Ewo, aż radośniej się od razu zrobiło:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko. Jeszcze troszkę i będzie mnóstwo do pokazania. Przesyłam serdeczne pozdrowienia.

      Usuń
  14. Masz już pięknie:) u Ciebie ogród jest bardzo zadbany przez formalne ułożenie:) Kwiaty tak Ci niesamowicie kwitną! U mnie dopiero wychylają zielone łebki z ziemi:) Ale ciemiernik pięknie kwitnie i łany stokrotek:) Buziak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak popatrzeć z bliska to widać dużo więcej. Gdyby tak chciało troszkę popadać! Ciemiernika niestety nie mam ale stokrotki panoszą się po trawnikach od stycznia. Teraz kolej na forsycje - oj będzie się działo. Życzę Ci Anulko dużo słoneczka!

      Usuń
  15. Cudowne kwiatowe niespodzianki. Uwielbiam ten okres gdy kwiaty wychodzą z ziemi i robią takie niespodzianki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również Elu. Jesienią często przesadzam i dosadzam a wiosną próbuję odgadnąć cóż to wychodzi z ziemi? Teraz czeka nas mnóstwo niespodzianek - przed nami nowy sezon. Dziękuję Ci za odwiedziny i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  16. Ewo, pieknie jak zwykle!!! Musze podpatrzyc moje gozdziki, czy iine mlode listki rodza. Hiacynty w moim ogrodku sa w nieco dalszym stadium, bo zawiazyja juz kwiatostany. Niedlugo bede je pochlaniac, mmmmm...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniale Agusiu. U nas jest bardzo sucho i pewnie dlatego roślinki rosną wolniej. Może spadnie jakiś deszczyk? Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  17. Zaglądam tu często, bo lubię spacerki po Twoim ogrodzie, choć nie zawsze zostawiam ślad po wizycie, ale zawsze podziwiam wszystko co pokazujesz... deszczu roślinkom, a Tobie miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Ewuniu. Dzisiaj spędziłam prawie cały dzień w ogrodzie ciesząc się piękną pogodą. Pracy mnóstwo ale to wspaniałe uczucie patrzeć jak w każdym kąciku coś budzi się do życia. Rzeczywiście potrzeba teraz tylko deszczu. Tobie również życzę miłego weekendu.

      Usuń
  18. Jaka piękna wiosna jest już u Ciebie Ewo :)) U mnie na blokowisku też po woli widać budzącą się przyrodę. Zaczynają się puszczać liście na krzewach a trawnik w niektórych miejscach zrobił się fioletowy od fiołków :-)
    Pozdrawiam i buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fiołeczki? To wspaniale - u mnie jeszcze się nie pokazały. Dziś od rana pochmurnie, może w końcu popada? Po deszczu wiosna na pewno przyspieszy! Pozdrawiam Cię Joasiu!

      Usuń
  19. Witaj Ewuś,

    Masz już piękną wiosnę - gęste kępy krokusów, spore tulipany oraz maki. Wszystko budzi się do życia. Ten weekend pod względem pogody niespecjalnie przyjazny do pracy w ogrodzie - wiatr, deszcz i zimno - ale to dopiero początek wiosny.
    Ciepło pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj nawet z domu nie wyszłam bo wichura u nas okropna i deszcz. Ale do wczoraj było pięknie. Podobno załamanie pogody potrwa tylko trzy dni. Mam nadzieję, że po deszczu będzie jeszcze piękniej. Pozdrawiam Cię Agnieszko bardzo ciepło.

      Usuń
  20. Ewo, u Ciebie przyroda już obudziła się prawie ze snu zimowego. U mnie większość roślinek jeszcze śpi, choć pigwowiec ma podobne jak w Twoim ogrodzie - kuliste, nadal zaspane pączki :)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś od rana świeci słoneczko. Po deszczach będzie jeszcze piękniej. Mam nadzieję, że tym razem wiosna przyjdzie już na stałe. Przesyłam uściski.

      Usuń
  21. Czy wiesz może jak nazywa się gatunek roślin ze zdjęć 10,11 i 13? Chyba także spotkałam te roślinki, ale nie mam pojęcia jak się nazywają.
    A Twój ogród pięknie budzi się do życia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj Aniko.
    Na zdjęciu nr 10 są juki, 11 to gęsiówka a 13 to trzmielina szczepiona na pniu.
    Dziękuję za odwiedziny i serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja Cię bardzo przepraszam - zapytałam nie o te zdjęcia, o które mi chodziło. Chodzi mi o te białe malutkie z wpisu "Sobota na ślimaku".
    Nie wiem dlaczego mylę miejsce do komentowania? Może zaznacz je innym kolorem, żeby trochę się odróżniało?
    Jeszcze raz pozdrawiam i, oczywiście, czekam na odpowiedź )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie szkodzi Aniko. W tamtym poście na zdjęciu 10 i 11 jest skrzydlinka a na zdjęciu 13 to rozwijający się na długiej łodyżce kwiat gęsiówki.
      Miłego weekendu!

      Usuń