Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu

niedziela, 13 stycznia 2013

Z ostatniej chwili

Jeszcze niedawno martwiłam się, że nie ma śniegu a idą mrozy. Teraz jest go pod dostatkiem. Sypało całą noc i zasypało nas mocno. Rano obserwowałam z okna jak brygada zaprzyjaźnionych, skrzydlatych przyjaciół buszowała w ogrodzie i strząsała śnieg z obciążonych gałązek. Kochane stworzenia! A teraz przestało wreszcie sypać i nawet pokazało się nieśmiałe słoneczko. Pokażę Wam kilka zdjęć z mojego królestwa śniegu.
Przydałoby się trochę kolorów? Powtórzę się (pisałam już dziś o tym na swoim drugim blogu) bo spodobał mi się wiersz Ludwika Jerzego Kerna, który jakoś bardzo mi pasuje do dzisiejszego dnia i tego co za oknem.
Czy wam nie przyszło nigdy do głowy,
że śnieg powinien być kolorowy?
Albo zielony, albo czerwony,
liliowy albo beż.
Śnieg ten lepiłoby się wspaniale,
a bałwan biały nie byłby, ale
albo zielony, albo czerwony,
liliowy albo beż.
Śnieżki tak samo w zimowej porze
byłyby wtedy w jakimś kolorze:
albo zielone, albo czerwone,
liliowe albo beż.
Bardzo kolory by się przydały,
a tu tymczasem wciąż pada biały,
biały bielutki, miękki mięciutki,
świeży, świeżutki śnieg.

A to moja zimowa inspiracja - trochę kolorów z najlepszymi życzeniami.


12 komentarzy:

  1. Z bielutkiego ogrodu pozdrawiam Cię cieplutko. Proszę popchnij tą chmurkę z kolorowym śniegiem w moją stronę, tak w kierunku Leszna Wlkp.Jak ma być zima to byłaby milej widziana taka kolorowa .Humor dopisuje, bo już nie muszę robić niczego co mi nie odpowiada.Córka powiedziała ,że teraz na topie są pokrycia poduszek z włóczki robione na drutach. Nie wiem jak to ma wyglądać, ale próbuję coś pokombinować . Może wiesz gdzie znaleźć jakieś wzory. Do następnego czytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Stasiu. Popycham kolorową chmurkę w Twoją stronę. Cieszę się, że znalazłaś sobie nową pasję. Będziesz teraz czarować na drutach a ja będę podziwiać. Spróbuję jakoś Ci pomóc.

      Usuń
  2. Ładnie napadało, u mnie też biało i znowu zaczyna sypać.
    Pozdrawiam, miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny wiersz! z uśmiechem czytałam...i taki prawdziwy:) bo dlaczegoż by nie! fajnie by wyglądał kolorowy śnieg i nam radowałoby się serce! U mnie też biało:)ale słonecznie i mroźnie bo -11!
    Muszę donieść Ci Ewuniu, że trafiło od Ciebie do mnie kilka osób i zostały:) pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Aniu. Będziemy miały wspólnych znajomych. Pozdrawiam Cię kolorowo!

      Usuń
  4. Bardzo fajny wiersz! A i pomysł z "pokolorowaniem" choinki też przedni! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki zimowy żarcik. Dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  5. Wyprzedziłaś mnie, bo też wpadł mi w ręce ten wiersz pasujący jak ulał do pogody za oknem:))
    Pozdrawiam)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli myślimy podobnie, to miłe. Pozdrawiam kolorowo.

      Usuń
  6. Ogród zimą, zwłaszcza zasypany śniegiem, wygląda bardzo magicznie. Pięknie! Przyjemnie wiedzieć, że ostry mróz nie zagraża wtedy tak bardzo kwiatom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łukaszu, miło Cię gościć. Bardzo się cieszę, że jest tyle śniegu. Może będzie mniej strat niż po poprzedniej zimie. Pozdrawiam.

      Usuń