Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu

sobota, 19 stycznia 2013

Żurawka drżączkowata

Dzisiaj zmiana klimatu (ze specjalną dedykacją dla Krzysia).
Żurawka drżączkowata - kępiasta bylina należąca do rodziny skalnicowatych. Tworzy śliczne poduchy sercowatych liści wyrastających na długich do 20 cm ogonkach. Pędy kwiatostanowe są cienkie i wysokie na około 60 cm. Kwiaty różowo-czerwone o intensywnym odcieniu, zebrane w luźne wiechy, pojawiają się już w maju i kwitną do sierpnia.

Świetnie nadaje się do bukietów. 
 Tutaj w towarzystwie firletek zwanych popularnie smółkami.

12 komentarzy:

  1. Mam je :) i robię to co piszesz, zdobię bukiet. W ogródku też mi się podobają. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo wdzięczna roślina. Dziękuję za odwiedziny i komentarz.

      Usuń
  2. No ładne kwiatki ;) Bardzo ładne kolory! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, kolory są bardzo intensywne. Pozdrawiam Cię również.

      Usuń
  3. Żurawki to jedne z niewielu bylin które mogę mieć w ogrodzie.Wypełniają puste miejsca i wyglądają obłędnie jak kwitną
    Pozdrawiam niedzielnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dodatku wiele odmian ma bardzo dekoracyjne liście. To wspaniała roślina. Miłej niedzieli Aszko.

      Usuń
  4. Żurawki są bardzo modne i dobrze. Wyglądają świetnie zarówno na działce jak i w donicy na balkonie. Świetne rośliny. I super że pokazujesz swoje nowości ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc nigdy nie próbowałam sadzić żurawek do donic, ale to świetny pomysł. W tym sezonie na pewno spróbuję. Dziękuję Krzysiu.

      Usuń
  5. u mnie żurawka sama się rozsiewa:) przesadzam w inne miejsca, uwielbiam żurawkę:)jest niewymagająca, a takie rośliny lubię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie zauważyłam żeby się sama rozsiała (a szkoda), ale jesienią nazbierałam nasion i mam nadzieję, że będą "młode". Pozdrawiam Cię Aniu.

      Usuń
  6. Bardzo lubię żurawkę,mam kilka w ogrodzie o różnie wybarwionych listkach ,ale ta drżączkowata utrzymuje kwiaty najdłużej-faktycznie są mało wymagające.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ochotę powiększyć swoją kolekcję żurawek, ostatnio pojawia się coraz wiecej nowych odmian. Dziękuję Grażynko za odwiedziny.

      Usuń